İspark’ın Yeni Tarifeleri Belli Oldu
İstanbul’un Esenyurt ve Küçükçekmece gibi kalabalık ilçelerinde otopark ücretleri ortalama olarak yüzde 12,82 artış gösterdi. Tarihi Yarımada ve Kadıköy Rıhtım Bölgesi’nde bulunan toplam 54 otopark haricinde, İstanbul genelinde tarife artış oranı yüzde 27,40 olarak gerçekleşti. Tarihi Yarımada ve Kadıköy Rıhtım bölgesi de dahil edildiğinde ise bu oran yüzde 45,53’e yükseldi.
İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi Aralık ayı toplantısının üçüncü oturumunda, İSPARK tarafından işletilen otoparklara yönelik yeni ücret tarifesi kabul edildi.
İlçe İlçe Artış Yüzdeleri
1 Ocak 2025 tarihinden itibaren yürürlüğe girecek olan yeni İSPARK tarifelerindeki artış oranları şu şekilde:
1. Bölge Otoparkları: Beşiktaş, Beyoğlu, Fatih, Kadıköy, Şişli, Üsküdar arasındaki otoparklarda ortalama fiyat artış oranı yüzde 49,07 oldu.
2. Bölge Otoparkları: Ataşehir, Bakırköy, Bağcılar, Beykoz, Bayrampaşa, Bahçelievler, Esenler, Eyüpsultan, Gaziosmanpaşa, Güngören, Kartal, Kağıthane, Maltepe, Pendik, Sarıyer, Zeytinburnu, Tuzla, Ümraniye gibi bölgelerdeki otoparklarda ortalama fiyat artış oranı yüzde 20,31 olarak belirlendi.
3. Bölge Otoparkları: Adalar, Arnavutköy, Avcılar, Başakşehir, Beylikdüzü, Büyükçekmece, Çatalca, Çekmeköy, Esenyurt, Küçükçekmece, Sancaktepe, Silivri, Sultangazi, Sultanbeyli, Şile gibi bölgelerdeki otoparklarda ise ortalama fiyat artış oranı yüzde 12,82 oldu.
Tarihi Yarımada ve Kadıköy Rıhtım Bölgesi’ndeki toplam 54 otoparkın 4.207 kapasiteli olduğu, buradaki otoparklarda fiyat artış oranının yüzde 99,91 olduğu açıklandı.
Böylelikle, Tarihi Yarımada ve Kadıköy Rıhtım Bölgesi’nde yer alan toplam 54 otopark haricinde İstanbul genelinde tarife artış oranı yüzde 27,40 oldu. Tarihi Yarımada ve Kadıköy Rıhtım bölgesi de dahil edildiğinde, İstanbul genelindeki tarife artış oranı yüzde 45,53’e yükseldi.
Tarihi Yarımada’da Trafik Azaltma Hedefi
Tarihi Yarımada ve Kadıköy Rıhtım Bölgesi, metro, Marmaray, tramvay, lastikli toplu taşıma ve deniz ulaşımının yoğun olduğu bölgeler olduğundan pilot bölge ilan edildi. Trafik yoğunluğu ve karbon emisyonlarının yüksek olduğu Fatih, Beşiktaş, Kadıköy gibi merkezi alanlarda, otopark ücretlerinin artırılarak özel araç kullanımının kısıtlanması hedeflenmektedir.
2024 yılında hayata geçirilen Park Et-Devam Et (PD) sistemi, SKUP vizyonu kapsamında ilk olarak Yenikapı Otoparkı’nda uygulanmaya başlandı. Tarihi Yarımadaya bireysel araç yerine toplu taşıma ile ulaşımın teşvik edilmesi amaçlanmaktadır. Şu anda, 10 otoparkta 8.591 araç kapasitesiyle hizmet veren sistem, 2025 yılında 20 otoparkta 13.000 araç kapasitesine ulaşmayı hedeflemektedir.